Get Adobe Flash player

Η ΓΗ ΜΑΣ

Άρθρα

Δημιουργώντας στο ....προαύλιο

Τον τελευταίο μήνα το μάθημα των εικαστικών μεταφέρθηκε στο προαύλιο. Τα παιδιά όταν αφήνονται ελεύθερα γίνονται πιο δημιουργικά. Οι συνθέσεις των τάξεων Β΄, Δ΄, Ε΄ το αποδεικνύουν. 

         

    

ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ - ΕΝΕΡΓΟΣ ΜΑΘΗΤΗΣ

 

  Το παρόν κείμενο δεν αποτελεί απλά ένα άρθρο  στην ιστοσελίδα μας άλλα μια δήλωση- «συμβόλαιο» ,ένα Σχέδιο Αειφόρου Διαχείρισης του σχολείου μας.

   Ως Διευθυντής του 1ου Δημ. Σχ. Σκάλας  επιζητώ καθημερινά ένα σχολείο αειφόρο στη λειτουργία ,το πνεύμα και την φιλοσοφία του ,όπου οι μαθητές είναι οι κύριοι πρωταγωνιστές της σχολικής ζωής.

   Σήμερα είναι ή γίνονται ΕΝΕΡΓΟΙ μαθητές, αύριο θα είναι ΕΝΕΡΓΟΙ πολίτες.

Οι δάσκαλοι κατά πρώτο λόγο και οι γονείς με τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία φορείς θα έχουν υποστηρικτικό ρόλο στην αναζήτηση της γνώσης, θα εγγυηθούν  τις δημοκρατικές διαδικασίες και την ελεύθερη έκφραση, θα συνεργαστούν αρμονικά με τους πρωταγωνιστές  με τελικό στόχο ένα ΑΕΙΦΟΡΟ σχολείο.

    Με σύγχρονο εξοπλισμό στις εγκαταστάσεις μας (π.χ. διαδραστικοί πίνακες), με ενεργό συμμετοχή σε δράσεις για την ανάδειξη και αντιμετώπιση κοινωνικών ζητημάτων(π.χ. ρατσισμός, εθελοντισμός ,περιβάλλον, πολιτισμός, άτομα με ειδικές ικανότητες ,κ.α.)  ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ το σχολείο μας και οπλίζουμε τους μαθητές μας με γνώσεις ,στάσεις και συναισθήματα που θα τους κάνουν ΕΝΕΡΓΟΥΣ ενήλικες αύριο.

  Οι εκπαιδευτικοί του 1ου Δημ. Σχ. Σκάλας  είναι αποφασισμένοι  να εργαστούν συλλογικά και αρμονικά με τους μαθητές και τους υπόλοιπους φορείς  ώστε το αποτέλεσμα της εργασίας τους να έχει ΑΕΙΦΟΡΙΚΗ χροιά , να μετατρέψει το χώρο που περνούν τη?μισή ζωή τους σε μια δημιουργική κυψέλη.

   Απαραίτητη αν μη τι άλλο σε όλα αυτά τα βήματα προς την ΑΕΙΦΟΡΙΑ η στήριξη του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων , του Δήμου Ευρώτα , της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λακωνίας ,των πολιτιστικών και αθλητικών συλλόγων του Δήμου Ευρώτα κ.α.

  Οι μαθητές του 1ου Δημ. Σχ. Σκάλας , «μαχητές» της αειφορίας από την παιδική ηλικία δεν αποδέχονται κανένα παθητικό ρόλο στην εκπαίδευση, στην υγεία ,στο περιβάλλον , στο ΜΕΛΛΟΝ τους. Μέρα με την ημέρα ,εμπειρία με την εμπειρία είναι έτοιμοι να «μοχθήσουν» για μια καλύτερη κοινωνία που σέβεται τον Άνθρωπο, το Περιβάλλον και καθημερινά ανακαλύπτει νέους πόρους στην ανάγκη για Ποιότητα Ζωής.

    

                                           ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ Σ.Α.Δ.

 

Ο σκοπός αυτού του Σχεδίου Αειφόρου Διαχείρισης του σχολείου μας, είναι  να πετύχουμε στόχους αλλαγής του σχολείου σε τρεις τομείς:

Α. Τον παιδαγωγικό: Στον τομέα αυτό θέλουμε να αλλάξει εντελώς το σχολείο μας και να υιοθετήσει φιλικές προς το μαθητή διδακτικές στρατηγικές και μεθόδους διδασκαλίας, με κύρια την ομαδοσυνεργατική. Θέλουμε επίσης να εισαγάγουμε σε αυξανόμενο βαθμό τις τεχνολογίες της πληροφορίας και των επικοινωνιών στη διδασκαλία, δηλαδή το ΙΝΤΕΡΝΕΤ, τους διαδραστικούς πίνακες και πιο απλά τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή.

Β. Το κοινωνικό και οργανωσιακό: Στον τομέα αυτό θέλουμε να λειτουργεί το σχολείο μας δημοκρατικά, να ακούγονται όλες οι φωνές, οι αποφάσεις να παίρνονται με δημοκρατικές διαδικασίες, να λειτουργούν τα μαθητικά συμβούλια, να συμμετέχουν υποστηρικτικά οι γονείς στη ζωή του σχολείου, να συμμετέχουν και τα παιδιά στις εκδηλώσεις και δραστηριότητες της τοπικής κοινωνίας, παίρνοντας μέρος σε φιλοπεριβαλλοντικές πρωτοβουλίες (δεδροφυτεύσεις, καθαρισμός ακτών, προστασία και περιποίηση πάρκων, συμμετοχή σε εράνους, κ.ά).

Γ. Το περιβαλλοντικό: Στον τομέα αυτό θέλουμε να μειώσουμε το οικολογικό αποτύπωμα του σχολείου μας. Δηλαδή, πιο απλά, θέλουμε να ξοδεύουμε λιγότερο ηλεκτρικό, λιγότερο νερό, λιγότερο χαρτί και όλα αυτά όχι με τη στέρηση, αλλά με  την αποφυγή της σπατάλης. Για το σκοπό αυτό θα προσπαθήσουμε να οργανώσουμε τη ζωή μας μέσα στο σχολείο και ίσως και στο σπίτι, με τρόπο ώστε να προστατεύουμε τους φυσικούς πόρους και το περιβάλλον.

Στην προσπάθειά μας αυτή θα βοηθηθούμε από τους Δείκτες Αειφόρου Σχολείου τους οποίους θα προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε ως στόχους για τη φετινή χρονιά.

 

                   ΟΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

 

  Το σχολείο μας είναι σχολείο «αντιφάσεων»,όπως και ολόκληρη η ελληνική κοινωνία. Παμπάλαιο κτηριακά μεν, ενισχυμένο με έξι(6) ?προς το παρόν διαδραστικούς πίνακες. Απαρτίζεται από ένα «κράμα» πεπειραμένων  εκπαιδευτικών και νέων στην υπηρεσία πλην φιλόδοξων δασκάλων που έχουν στοχεύσει από κοινού στην ΑΕΙΦΟΡΙΑ. Συμμαθητές και συνεργάτες είναι αλλοδαποί ,αθίγγανοι, μαθητές με λογής λογής μαθησιακές ανάγκες ,ένα  ιδιαίτερο «κολάζ» αποτελεί ?συνθέτει την μαθητική κοινότητα που παλεύει καθημερινά να προασπιστεί τα δικαιώματά της.

   Τα όποια μειονεκτήματά μας επιθυμούμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ να τα μετατρέψουμε σε ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα ώστε να δώσουμε λύσεις και απαντήσεις στα ζητήματα που απασχολούν το σχολείο και γιατί όχι να διεκδικήσουμε το «ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΕΙΦΟΡΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ» στον Διαγωνισμό υπό την αιγίδα του Υπουργείου μας.

 

                           ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ

 

 Όλες οι τάξεις του σχολείου μας έχουν αναλάβει δράσεις που θα ξεκινήσουν από τον Νοέμβριο και αφορούν:

-          Διατροφή                                                                Α΄τάξη

-          Ανακύκλωση                                                           Α΄τάξη

-          Σχολικός κήπος                                                       Α΄τάξη

-          Επίσκεψη σε Κ.Π.Ε.                                                Α΄τάξη   

-          Κυκλοφοριακή Αγωγή                                           Β? τάξη

-          Τρύγος                                                                       Β΄τάξη          

-          Επίσκεψη σε χώρο κομποστοποίησης απορριμμάτων.               Β΄τάξη   

-          Μυθολογία                                                                           Γ΄ τάξη

-          Υγροβιότοποι ?Ποτάμια                                                   Γ? τάξη

-          Κοινωνικοποίηση μαθητών με ειδικές ικανότητες    Γ? τάξη

-          Επίσκεψη σε Κ.Π.Ε                                                            Γ? τάξη

-          Ασπρόμαυρη φωτογραφία                                              Δ΄τάξη

-          Σχολική εφημερίδα «ΑναΣΚΑΛύψεις»                         Δ΄τάξη

-           Θέατρο Σκιών ? Κουκλοθέατρο                                    Δ΄τάξη

-          E-twinning                                                                           Δ΄τάξη

-          Τοπική Ιστορία                                                                   Ε΄τάξη

-          Μαθητικός Τουρισμός                                                       Ε΄τάξη

-          Ρατσισμός                                                                          Ε΄τάξη

-          Ανακύκλωση                                                                      Ε΄τάξη

-          Μουσικό Φεστιβάλ Καρδίτσας                                      Ε΄τάξη

-          Εθελοντισμός                                                                    Ε΄τάξη

-          E-twinning                                                                          Ε΄τάξη

-          Επίσκεψη σε Κ.Π.Ε                                                           Ε΄τάξη

-          Οικονομία του τόπου μας                                               ΣΤ΄τάξη

-          Κυκλοφοριακή Αγωγή                                                     ΣΤ΄τάξη

-          Επισκέψεις περιβαλλοντικού ?ιστορικού περιεχομένουΣΤ΄τάξη

-          E-twinning                                                                          ΣΤ΄τάξη.

 

                                       ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΜΑΣ

 

Στο αειφορικό « ταξίδι « μας θα μας συμπαρασταθούν οι κάτωθι:

 ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

ΔΗΜΟΣ ΕΥΡΩΤΑ

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΛΑΚΩΝΙΑΣ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΙ- ΑΘΛΗΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΔΗΜΟΥ ΕΥΡΩΤΑ.

Μόνος του άλλωστε δεν μπορεί κανείς?

 

                                         ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 

  Όλες οι δράσεις θα αξιολογούνται σε εβδομαδιαία βάση από την μαθητική κοιινότητα για τον βαθμό προόδου ενώ οποιοσδήποτε εξωτερικός «παρατηρητής» μπορεί να μας?ελέγχει από τις αναρτήσεις στην ιστοσελίδα του σχολείου μας ή από την ενημέρωση που θα παρέχει η διμηνιαία σχολική εφημερίδα.

 

                               Η ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ

 

Όποιο κι αν είναι το αποτέλεσμα στο διαγωνισμό κι επειδή ο τελικός μας σκοπός  δεν είναι η κατάκτηση του επάθλου, εμείς θα γιορτάσουμε τη συμμετοχή μας διότι πιστεύουμε πως πιο πολύ αξίζει η συμμετοχή στην προσπάθεια και το όφελος που έχει κανείς από την προσπάθεια και την κοινή πορεία προς το στόχο.

    Έτσι δεσμευόμαστε ότι στις 5 Ιουνίου που εορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος εμείς σε μεγάλη δημόσια εκδήλωση θα παρουσιάσουμε τα επιτεύγματά μας και θα απονείμουμε επαίνους όπου αρμόζει?Σας περιμένουμε από τώρα όλους εκεί?

ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ?ΑΣΚΗΣΗ

 

 

      Σε μια κοινωνία που έχει χρεοκοπήσει από κάθε άποψη, η μοναδική επένδυση που μπορεί να γίνει ώστε να αναστραφεί η πορεία της χώρας είναι η παιδεία. Κατανοώντας  την ανάγκη αυτή, ο Σύλλογος Διδασκόντων επεδίωξε να φέρει κοντά στα παιδιά πραγματικούς μαχητές της ζωής ,ινδάλματα που έχουν τιμήσει την γαλανόλευκη στα πέρατα του κόσμου και στις κορυφαίες αθλητικές διοργανώσεις.

Αθλητές που προετοιμάζονται συστηματικά δεκαπέντε χρόνια για μια προσπάθεια δεκαπέντε δευτερολέπτων. Ανθρώπους με δύναμη ψυχής ,οπλισμένους με υπομονή και  επιμονή ,γεννημένους νικητές που θα εμπνεύσουν την νεολαία μας.

     Πόσο μάλλον σε μια περιοχή όπως η Λακωνία όπου εκλείπει παντελώς ο επαγγελματικός αθλητισμός και η επαφή των πιτσιρικάδων με τα αθλητικά τους πρότυπα δεν είναι εφικτή.

     Ως εκπαιδευτικοί είμαστε υπερασπιστές όχι μόνο της Δια βίου μάθησης άλλα και της Δια βίου άσκησης  αφού το ένα συμπληρώνει το άλλο.

aadadasdasdasdasdsdadasdadasdasdasdasd